Παρασκευή 20 Απριλίου 2018

Απαντήσεις - σοκ μαθητών Δημοτικών Σχολείων του Αγρινίου: «Θα πυροβολούσα τον Δημήτρη»!

Έρευνα που θα συζητηθεί φέρνει στη δημοσιότητα η «Σ» – Τι θα έκαναν οι μαθητές αν είχαν περισσότερο ελεύθερο χρόνο

«Αν είχα ελεύθερο χρόνο, θα πυροβολούσα τον Δημήτρη». Την σοκαριστική αυτή απάντηση, έδωσε μαθητής της ΣΤ’ τάξης Δημοτικού Σχολείου του Αγρινίου, στο πλαίσιο πρόσφατης έρευνας, που φέρνει κατ’
αποκλειστικότητα σήμερα στη δημοσιότητα η «Σ» με θέμα «Η Τσάντα στο Σχολείο» που πραγματοποίησε ο συνταξιούχος δάσκαλος Δημήτρης Σπύρου, με δείγμα από συνολικά 20 σχολεία του Δήμου Αγρινίου. 

Η έρευνα έγινε αποκλειστικά σε μαθητές της ΣΤ’ δημοτικού, δηλαδή σε παιδιά 11 – 12 ετών και αρκετές απαντήσεις προκαλούν ανησυχία και προβληματισμό. Στο ανώνυμο ερωτηματολόγιο που διένειμε ο κ. Σπύρου σε 702 μαθητές εκ των οποίων απάντησαν 635 υπήρξαν μεταξύ άλλων απαντήσεις όπως: «θα ασχολούμουν με μάγια» ή «θα χτυπούσα την αδελφή μου» ή «θα έκλεβα σκουπίδια» ή «θα έκλαιγα»!

Το ερώτημα που τέθηκε στα παιδιά ήταν «πως θα αξιοποιούσαν τον χρόνο τους αν διάβαζαν και έλυναν τις ασκήσεις τους στο σχολείο και διέθεταν περισσότερο ελεύθερο χρόνο», δεδομένου ότι οι υποχρεώσεις τους και η ύλη του σχολείου είναι αυξημένη.

Ενδεικτικά, μικροί μαθητές απάντησαν πως θα τους ενδιέφερε να ασχοληθούν με πειράματα φυσικής, θα έφτιαχναν θερμοκήπιο, θα διάβαζαν την Καινή Διαθήκη, θα διαδήλωναν για την απόφαση του υπουργού, θα έκαναν πάρτι επειδή η τσάντα τους θα έμενε στο σχολείο, θα τηλεφωνούσαν στην δασκάλα τους για να ζητήσουν την τσάντα τους, θα έκαναν τα μαθήματα για να πάρουν tablet, θα ασχολούνταν με σκάφος, τον παπαγάλο, την φιλαρμονική, το μπάνιο, το σκάκι, το μπαλέτο και θα επισκέπτονταν internet cafe.

(Στη φωτογραφία ο συνταξιούχος δάσκαλος Δημήτρης Σπύρου)

Ωστόσο εκτός από τις μοναδικές και περίεργες απαντήσεις υπήρξαν και οι πιο «συνηθισμένες» που αρμόζουν περισσότερο στην ηλικία των μαθητών της ΣΤ’ Δημοτικού.

372 μαθητές αν είχαν ελεύθερο χρόνο θα ασχολούνταν με το παιχνίδι. Θα έπαιζαν μόνοι τους ή με τα αδέλφια τους ή με φίλους κ.α. Οι 230 θα έπαιζαν παιχνίδια στον υπολογιστή ή στο play – station. Οι 165 μαθητές θα διάβαζαν εξωσχολικά βιβλία και οι 138 θα έπαιζαν ποδόσφαιρο. Οι 132 μαθητές στο ενδεχόμενο που η σχολική τους τσάντα έμενε στο σχολείο, θα έκαναν βόλτα με την οικογένεια ή με φίλους ή ακόμη και μόνοι τους, οι 88 θα παρακολουθούσαν τηλεόραση, οι 67 θα έκαναν ποδήλατο, οι 54 θα ασχολούνταν με κάποιο μουσικό όργανο (κιθάρα, πιάνο, βιολί, σαξόφωνο κλπ) ή θα τραγουδούσαν και οι 53 θα ασχολούνταν με τον στίβο (στάδιο –τρέξιμο – γυμναστική).

Στο ερωτηματολόγιο 50 μαθητές συγκεκριμενοποίησαν την ενασχόλησή τους με τον αθλητισμό δηλώνοντας πως θα έπαιζαν μπάσκετ, 49 από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι θα ασχολούνταν με την ζωγραφική, οι 47 με διάφορες δραστηριότητες (χωρίς να διευκρινίσουν με τι ακριβώς), οι 37 θα ξεκουράζονταν, οι 33 θα κοιμόντουσαν και οι 32 θα ασχολούνταν με τον χορό. 31 μαθητές απάντησαν στο ερωτηματολόγιο του κ. Σπύρου πως θα έπαιζαν επιτραπέζια παιχνίδια με τα αδέλφια τους ή γενικότερα με την οικογένειά τους, 30 πως θα βοηθούσαν τους γονείς τους στο σπίτι ή σε άλλες δουλειές τους, 25 πως θα πήγαιναν βόλτα με το σκύλο τους και 23 πως θα ασχολούνταν με το βόλεϊ.

Μελέτη για τα επόμενα μαθήματα του σχολείου δήλωσαν πως θα έκαναν στον ελεύθερο χρόνο τους 22 μαθητές, ενώ 19 μαθητές ανέφεραν πως θα έκαναν διάφορες κατασκευές από πυλό, ξύλο ή χαρτί. 18 μαθητές θα πήγαιναν εκδρομές, 16 θα έπαιζαν «μήλα», κυνηγητό ή κρυφτό.

Από τους ερωτηθέντες μαθητές 13 απάντησαν πως θα «άραζαν», 12 θα έκαναν επίσκεψη στον παππού και στη γιαγιά, 11 θα πήγαιναν για ψώνια, 10 θα μιλούσαν στο τηλέφωνο, 17 μαθητές θα εγγραφόταν ώστε να συμμετάσχουν σε αθλητικούς αγώνες, 12 θα μάθαιναν ξένη γλώσσα ή θα έκαναν κάποιο φροντιστήριο, 8 θα ασχολούνταν με τα μαθήματα για το φροντιστήριό τους, 6 με το χάντμπολ, 5 θα έκαναν δουλειές στο σπίτι, ενώ ισάριθμος αριθμός μαθητών θα έγραφε ποιήματα, στίχους ή βιβλίο, θα καλούσε φίλους στο σπίτι ή θα πήγαινε για παιχνίδι στη φύση.

Στον ελεύθερο χρόνο τους θα διάβαζαν κόμικς 4 μαθητές, ενώ ισάριθμος αριθμός μαθητών θα έτρωγε, θα έλυνε ασκήσεις που θα τους έβαζε ο πατέρας τους, θα ασχολούνταν με το tae kwo ndo, θα πήγαινε στο μαγαζί του πατέρα τους ή της μητέρας τους, θα πήγαινε στο παγοδρόμιο ή θα πήγαινε στο χωριό τους. 3 μαθητές θα μαγείρευαν, όπως επίσης ισάριθμος αριθμός μαθητών θα πήγαινε στο θέατρο, για πεζοπορία και για καράτε ενώ 4 μαθητές θα πήγαιναν στο κολυμβητήριο (2) και 2 θα ασχολούνταν με το τένις.

Ο κ. Σπύρου με αφορμή πως οι μαθητές πλέον δεν παίζουν όπως παλιά και με την πεποίθηση πως το Υπουργείο θα πρέπει να περιορίσει την ύλη σκέφτηκε να διενεργήσει την παραπάνω έρευνα.

Όπως και να χει τα ευρήματα θα πρέπει να απασχολήσουν τους αρμόδιους και να προβληματίσουν την κοινωνία μας, μιας και μερικές από τις απαντήσεις λειτουργούν πιθανότατα σαν «ακτινογραφία» των καταστάσεων που βιώνουν τα παιδιά στα σπίτια τους…

Κώστας Χονδρός για την εφημερίδα «Συνείδηση»

Δεν υπάρχουν σχόλια: