Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016

Ρένα Ντάσκαρη: Παράνομη η σύνθεση του Δ.Σ. του νοσοκομείου Αγρινίου

«Ζητούμενο η αποκατάσταση της εργασιακής ειρήνης»
Γ. Γιαννόπουλος: Οι όποιες αποφάσεις του Δ.Σ. του νοσοκομείου Αγρινίου έχουν ληφθεί έχουν σταλεί στο Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης

Στον «ΔΥΤΙΚΑ FM 92,8» μίλησε λίγες μέρες μετά την δημοσιοποίηση επιστολής, που αφορά το Διοικητικό Συμβούλιο του Γ.Ν. Αιτωλοακαρνανίας, η Βιοχημικός του νοσοκομείου Αγρινίου, Ρένα Ντάσκαρη.

Η κ. Ντάσκαρη, χωρίς ενδοιασμούς αναφέρθηκε στη μη νομιμότητα των αποφάσεων του Δ.Σ. αιτιολογώντας τη θέση της, με τη συμμετοχή μελών που δεν εξελέγησαν από την εκλογική διαδικασία που είχε πραγματοποιηθεί εννέα περίπου μήνες πριν, ενώ ξεκαθαρίζει, ότι το θέμα, ουδεμία σχέση έχει με το πόρισμα.

Αίσθηση μάλιστα προκαλούν οι αναφορές της για το κλίμα μεταξύ του προσωπικού στο νοσηλευτικό ίδρυμα, ενώ επίθεση εξαπέλυσε και σε μερίδα του τοπικού Τύπου, ενώ μίλησε και για τις ευθύνες των ίδιων των εργαζομένων.

«Η επιστολή μου αυτή δεν κοινοποιήθηκε σε όλα τα ΜΜΕ της περιοχής, καθώς ήθελα να αναφερθώ σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Συνείδηση» και του ygeia360.com για συγκεκριμένο θέμα σε σχέση με τη σύνθεση του Δ.Σ. του νοσοκομείου Αιτωλοακαρνανίας. Ήταν απάντηση και όχι δική μας αναφορά.

Μπορεί να υπογράφω ως Ρένα Ντάσκαρη Βιοχημικός, επί της ουσίας όμως απαντώ σαν αιρετή (εκλεγμένη στο Δ.Σ.). Ωστόσο οι αρχές μου, δεν μου επιτρέπουν μέχρι να εκδοθεί το ΦΕΚ να χρησιμοποιώ αυτόν τον τίτλο. Εξάλλου δεν απάντησα από την επομένη, καθώς θεώρησα ηθικό να έχω πρώτα ενημέρωση και συνομιλία με τους συναδέλφους μου, οι οποίοι δε σας κρύβω ότι προκλήθηκαν από αυτή την αναφορά. Ότι η σύνθεση δηλαδή είναι νόμιμη.

Προκληθήκαμε, αποκλειστικά και μόνο από αυτό και το ξεκαθαρίζω. Από τη σύνθεση και μόνο του διοικητικού συμβουλίου και όχι από το πόρισμα το οποίο δεν κρίνω και δεν σχολιάζω. Δεν μπορούν όμως μέλη του συμβουλίου να συμμετέχουν σε συγκεκριμένη συνεδρίαση και να συζητούν για μέρος του πορίσματος, όταν τα ίδια εγκαλούνται από το πόρισμα. Και δεν είναι ένα μέλος. Ενδεχομένως δύο – τρία. Για να γίνει αυτή η συζήτηση λοιπόν, κάποια μέλη θα έπρεπε να έχουν εξαιρεθεί.

Πάντως έχω προβεί και σε άλλες κινήσεις και ενέργειες προς τους αρμοδίους, χωρίς ωστόσο αυτές να σας αφορούν και δεν είμαι διατεθειμένη να τις συζητήσω καθώς πρόκειται για υπηρεσιακά θέματα. Στην αρχή ως νεοεκλεγείσα, έδωσα καταρχάς έναν χρόνο. Δεν θεώρησα ότι προείχε τότε. Κάπου ιεραρχείς τα θέματα, καθώς πρωτεύει ο ασθενής και τα προβλήματα. Η διοίκηση του ιδρύματος έστειλε άμεσα τα έγγραφα στο Υπουργείο και δεν θεωρώ ότι ήταν δικό της θέμα ή της ΥΠΕ. Ήταν θέμα του Υπουργείου. Η διοίκηση του νοσοκομείου δεν έχει ευθύνη στο θέμα αυτό.

Ο χρόνος κυλούσε και τα προβλήματα έτρεχαν και διογκώνονταν. Όλο όμως αυτό το διάστημα που προηγήθηκε είχα καθημερινή επαφή με τους συναδέλφους μου, οι οποίοι μου έλεγαν ότι «δεν υπολογίζουν την ψήφο μας» και προσπαθούσα να μην εντείνω την κατάσταση και μάλιστα τους έστειλα και προσωπική επιστολή.

Εδώ και έξι χρόνια έχω δεχθεί πάρα πολύ πόλεμο, από συγκεκριμένους και ορισμένους φερόμενους ως δημοσιογράφους και φυσικά δεν απάντησα. Ο πιο σωστός τρόπος για να απαντούσα, ήταν η συμπεριφορά μου και η βούληση των συναδέλφων μου, οι οποίοι φυσικά απάντησαν. Και μάλιστα το έκαναν με την πιο στεντόρεια φωνή, καθώς με εξέλεξαν σε όλα τα όργανα ως αιρετή (διοικητικό, υπηρεσιακό, πειθαρχικό ΥΠΕ). Αυτή ήταν η καλύτερη απόδειξη για μένα. Η φωνή των συναδέλφων μου. Αν όμως εγώ ήμουν η παλιά αιρετή και μέχρι σήμερα δεν είχα παραιτηθεί, δεν θα μπορούσατε να μπείτε στο νοσοκομείο από τις αντιδράσεις.»

Πως σχολιάζει όσους συνεχίζουν και συμμετέχουν, αν και μη εκλεγμένοι, στις συνεδριάσεις του διοικητικού συμβουλίου; Πως η ίδια θα κινηθεί όταν θα λαμβάνει μέρος στις συνεδριάσεις;

«Δεν θα κρίνω αυτούς που συνεχίζουν και συμμετέχουν στις συνεδριάσεις του διοικητικού συμβουλίου. Αυτό το κρίνουν οι συνάδελφοί μου. Εγώ σαν αιρετή θα είμαι ίδια στην αντιμετώπιση με όλους, είτε με ψήφισαν είτε όχι, γιατί αυτό είναι ηθικό και τίμιο. Δεν θα φέρω αίτημα – θέμα σε συμβούλιο για συνάδελφο, χωρίς πρώτα να έχω συζητήσει μαζί του. Ώστε να μην δημιουργηθεί διχασμός και δυσμενές εργασιακό κλίμα.

Όταν είμαστε διχασμένοι και αιμορραγούν τμήματα δεν μπορούμε να διεκδικήσουμε. Και έχουμε ευθύνη γιατί απορροφούμε την εκάστοτε διοίκηση να ασχολείται με τα θέματα αυτά χωρίς να ασχολούμαστε με τα πιο σοβαρά.»

Σε ότι αφορά το δυσμενές εργασιακό κλίμα που έχει δημιουργηθεί στη νοσηλευτική μονάδα του Αγρινίου, φέρνει το παράδειγμα της έλλειψης ενδιαφέροντος για το νοσοκομείο, από ειδικευόμενους γιατρούς, οι οποίοι μάλιστα αν και κατάγονται από την περιοχή, επιλέγουν νοσηλευτικά ιδρύματα άλλων πόλεων και νομών.

«Πριν δύο – τρία χρόνια άδειασαν κλινικές από ικανότατους γιατρούς. Έχετε την εντύπωση ότι δεν επίδρασε αρνητικά το έντονο και δυσμενές εργασιακό κλίμα; Δεν δημιουργούμε προϋποθέσεις για να μείνουν. Έχουμε αυτή τη στιγμή, 40 θέσεις για ειδικότητα γιατρών σε διάφορα τμήματα.

Σήμερα υπάρχουν 23 κενά. Πως εξηγείτε το γεγονός, Αγρινιώτες να επιλέγουν σε εποχή κρίσης άλλες πόλεις και να μην επιλέγουν το νοσοκομείο μας, ώστε να διδαχθούν δίπλα σε άριστους γιατρούς που έχουμε; Το δυσμενές εργασιακό κλίμα τους απωθεί από αυτή την επιλογή. Άρα ποιος μας φταίει; Οι άλλοι (υπουργείο, ΥΠΕ) εκτός από εμάς;

Μόνο μέσα από τη σύνθεση γίνεται αποτελεσματικό το έργο ενός αιρετού. Όταν οι εργαζόμενοι είναι μονιασμένοι και δεν δημιουργούνται φατρίες, έχουν πολύ δυνατότερη φωνή στη διοίκηση, η οποία τότε δεν θα μπορεί να λέει ότι οι εργαζόμενοι φταίνε γι’ αυτά και για τα άλλα. Φανερές διαδικασίες, πάνω στο τραπέζι και με τον ανθρώπινο παράγοντα πάντα σε προτεραιότητα. Θέλω να πετύχω, οι συνάδελφοί μου να λένε «πάμε στη δουλειά ευχάριστα.

Έχω μετανιώσει, που η διακριτικότητά μου και η σιωπή μου από ορισμένους εκλήφθηκε ως αδυναμία. Καλώ τον Τύπο να φιλοξενεί όλες τις απόψεις και να απομονώσει τους φερόμενους ως δημοσιογράφους που επιδίδονται στον κιτρινισμό και εκτελούν διατεταγμένη υπηρεσία. Ευτυχώς όμως είναι ελάχιστοί. Εμένα πάντως που έκανε πολύ καλό η άσχημη αυτή κριτική τους. Με πήραν στην πλάτη τους οι συνάδελφοί μου με τον πιο δυνατό τρόπο».

Γ. Γιαννόπουλος: Οι όποιες αποφάσεις του Δ.Σ. του νοσοκομείου Αγρινίου έχουν ληφθεί έχουν σταλεί στο Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης
Ο Διοικητής της 6ης ΥΠΕ Γιώργος Γιαννόπουλος

Την θέση του Διοικητή της 6ης ΥΠΕ Γιώργου Γιαννόπουλου ζήτησε η «Σ» αναφορικά με τις καταγγελίες της Βιοχημικού του νοσοκομείου Αγρινίου Ρένας Ντάσκαρη (διαβάζετε παραπάνω) σε σχέση με τη μη νόμιμη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του Γ.Ν. Αιτωλοακαρνανίας και τις αποφάσεις που έχει λάβει για διάφορα θέματα.

Σε ότι αφορά το πρώτο, ο κ. Γιαννόπουλος ανέφερε ότι «πράγματι έχει καθυστερήσει η έκδοση του ΦΕΚ για την σύνθεση των διοικητικών συμβουλίων. Οι όποιες αποφάσεις έχουν ληφθεί, θα επικυρωθούν μόλις εισέλθουν τα νέα μέλη στα συμβούλια.

Αν σε ένα συμβούλιο δεν υπάρχει απαρτία, αποφασίζει ο Διοικητής, μέχρι το συμβούλιο να λάβει την κανονική του σύνθεση. Εμείς βρισκόμαστε σε διαρκή επαφή με το Υπουργείο και αύριο (σήμερα) θα επικοινωνήσω εκ νέου για να δω τι γίνεται με τα διοικητικά συμβούλια.

Η τελευταία ενημέρωση που είχα, έλεγε ότι τα ΦΕΚ βρίσκονται στο εθνικό τυπογραφείο. Αναφορικά με τις αποφάσεις, τις έχουμε στείλει όλες στο Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης, το οποίο θα κρίνει αν είναι νόμιμες» ανέφερε ο Διοικητής της 6ης ΥΠΕ Γιώργος Γιαννόπουλος.

Νίκος Αγγελόπουλος για την εφημερίδα «Συνείδηση»
http://sinidisi.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: